Aktualności

piątek, 13 lipca 2018 r.

REaCT - Relacja z warsztatów z komunikacji międzykulturowej.

 

Spotkanie rozpoczęło się przedstawieniem się uczestników i grą przełamującą lody.
Viktorija Triuskaite z DOREA przedstawiła metodę “Advocacy" i  plan trzech lekcji z użyciem tej metody.
Ewelina Firszt z FIRRIP zaprezentowała tematy lekcji i sposoby stosowania 6 myślowych kapeluszy. 
PREVIFORM, portugalski partner, reprezentowany przez Jorge Veloso, przystąpił do opisania metody zapytań.
Następnie grupa została zorganizowana jako okrągły stół i rozpoczęto dyskusję z użyciem tej metody, na temat zalet przyjmowania uchodźców w Europie i korzyści z ich prawidłowej integracji z naszym społeczeństwem.
Każdy z uczestników przedstawił swoją opinię na te tematy, starając się zastosować omawianą metodę.
Dzień 2)
Prezentacja i przykłady zastosowania metody RADAR przez organizację IDEC.
Następnie uczestnicy zostali podzieleni w pary i trener rozdał teksty. Każdy tekst był reprezentatywny dla osób z innego kraju o innym języku, religii, zwyczajach itp.
Celem było pierwsze międzynarodowe spotkanie, podczas którego omawiano możliwy projekt budowy cywilnej.
Każda para musiała przestudiować swój tekst, aby usunąć główne cechy zachowania tego kraju.
Następnie każda grupa musiała reprezentować na spotkaniu swojego kraju swoją karierę i zachowania. Poniższa lista zawiera możliwe ekspresyjne elementy głosu, zachowania ciała - mimikę, gesty, kierunek naszych oczu, postawę,  sposób poruszania ciałem i zbliżania się do innych ludzi.
 
Podczas tej lekcji uczestnicy poszukiwali najbardziej pozytywnych aspektów niektórych bardzo nietypowych "ludzi". Działanie to wzmacnia przekonanie, że nie można zawsze oceniać jakości osoby poprzez jej powierzchowność; można docenić ludzi ze względu na różnice.
Po zakończeniu zadania uczestnicy spotkali się z organizacją Geração Tecla Cultural Centre w Braga.
Organizacja została stworzona w ramach istniejącego projektu finansowanego przez państwo. Ma na celu skuteczniejszą pracę nad integracją społeczną najsłabszych dzieci i młodzieży mieszkającej w dzielnicy społecznej Santa Tecla. Stworzony w ramach programu "Escolhas" promuje dynamizację kulturową i profesjonalną formację młodych i młodych dorosłych z sąsiedztwa.
Celem tego projektu jest podniesienie kwalifikacji szkolnych i zawodowych, a także rozwój umiejętności i kompetencji dzieci i młodzieży objętych projektem, aby zwiększyć szanse integracji społecznej i zawodowej oraz równych szans.
Zostaliśmy powitani przez koordynatora "Projeto Geração Tecla" - Virginię Santos, która przedstawiła nam projekt i działania opracowane z udziałem Romów i ich integrację ze społeczeństwem.
Dzień 3)
Ostatniego dnia uczestnicy kończyli zadanie z dnia poprzedniego. Ponadto trener podsumował wyniki zadania. Nawet jeśli komunikatywnie odmienne sposoby zachowania niekoniecznie spowodują natychmiastową porażkę komunikacji, mogą zaszczepić stereotypowe percepcje i etnocentryzm. Rozwijanie międzykulturowych zdolności komunikacyjnych oznacza nie tylko postrzeganie różnic kulturowych w różnych formach komunikacyjnych, ale także zdolność komunikowania się z ludźmi o odmiennych kulturowo (i społecznie) nawykach komunikacyjnych. dz

 

Dzień 1)

Spotkanie rozpoczęło się przedstawieniem się uczestników i grą przełamującą lody.

 

Viktorija Triuskaite z DOREA przedstawiła metodę “Advocacy" i  plan trzech lekcji z użyciem tej metody.

Ewelina Firszt z FIRRIP zaprezentowała tematy lekcji i sposoby stosowania 6 myślowych kapeluszy. 

PREVIFORM, portugalski partner, reprezentowany przez Jorge Veloso, przystąpił do opisania metody zapytań.

 

Następnie grupa została zorganizowana jako okrągły stół i rozpoczęto dyskusję z użyciem tej metody, na temat zalet przyjmowania uchodźców w Europie i korzyści z ich prawidłowej integracji z naszym społeczeństwem. Każdy z uczestników przedstawił swoją opinię na te tematy, starając się zastosować omawianą metodę.

 

Dzień 2)

Prezentacja i przykłady zastosowania metody RADAR przez organizację IDEC.
 Następnie uczestnicy zostali podzieleni w pary i trener rozdał teksty. Każdy tekst był reprezentatywny dla osób z innego kraju o innym języku, religii, zwyczajach itp.

Celem było pierwsze międzynarodowe spotkanie, podczas którego omawiano możliwy projekt budowy cywilnej. Każda para musiała przestudiować swój tekst, aby usunąć główne cechy zachowania tego kraju.

Następnie każda grupa musiała reprezentować na spotkaniu swojego kraju swoją karierę i zachowania. Poniższa lista zawiera możliwe ekspresyjne elementy głosu, zachowania ciała - mimikę, gesty, kierunek naszych oczu, postawę,  sposób poruszania ciałem i zbliżania się do innych ludzi.

 

Podczas tej lekcji uczestnicy poszukiwali najbardziej pozytywnych aspektów niektórych bardzo nietypowych "ludzi". Działanie to wzmacnia przekonanie, że nie można zawsze oceniać jakości osoby poprzez jej powierzchowność; można docenić ludzi ze względu na różnice.

 

Po zakończeniu zadania uczestnicy spotkali się z organizacją Geração Tecla Cultural Centre w Braga.

Organizacja została stworzona w ramach istniejącego projektu finansowanego przez państwo. Ma na celu skuteczniejszą pracę nad integracją społeczną najsłabszych dzieci i młodzieży mieszkającej w dzielnicy społecznej Santa Tecla. Stworzony w ramach programu "Escolhas" promuje dynamizację kulturową i profesjonalną formację młodych i młodych dorosłych z sąsiedztwa.

Celem tego projektu jest podniesienie kwalifikacji szkolnych i zawodowych, a także rozwój umiejętności i kompetencji dzieci i młodzieży objętych projektem, aby zwiększyć szanse integracji społecznej i zawodowej oraz równych szans.

Zostaliśmy powitani przez koordynatora "Projeto Geração Tecla" - Virginię Santos, która przedstawiła nam projekt i działania opracowane z udziałem Romów i ich integrację ze społeczeństwem.

 

Dzień 3)

Ostatniego dnia uczestnicy kończyli zadanie z dnia poprzedniego. Ponadto trener podsumował wyniki zadania. Nawet jeśli komunikatywnie odmienne sposoby zachowania niekoniecznie spowodują natychmiastową porażkę komunikacji, mogą zaszczepić stereotypowe percepcje i etnocentryzm. Rozwijanie międzykulturowych zdolności komunikacyjnych oznacza nie tylko postrzeganie różnic kulturowych w różnych formach komunikacyjnych, ale także zdolność komunikowania się z ludźmi o odmiennych kulturowo (i społecznie) nawykach komunikacyjnych. 

 

 

Projekt finansowany ze środków Komisji Europejskiej w ramach programu „Erasmus+”.

Raising Equality and  Cultural Tolerance - REaCT 

Czas trwania projektu: 31 grudnia 2017 - 30 sierpnia 2019r. 

 

Szkolenie zostało zorganizowane w wyniku projektu zrealizowanego przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+.

 

Szkolenia Last Minute!

Vocal-Medical

Harmonogram szkoleń

Newsletter

Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego i Przedsiębiorczości
32 – 065 Krzeszowice, Tenczynek, Ul. Na Grobli 42
NIP: 628 – 221 – 57 – 42 REGON: 120984029
KRS: 0000333984, Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia
XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Nr konta: Multi Bank 42 1140 2017 0000 4102 1049 6992
Start  |  O nas  |  Kontakt  |  Konsultanci  |  Trenerzy  |  Publikacje  |  Polityka prywatności  |  Partnerzy  |  Poleć nas
Copyright 2009-2019 FIRRiP, developed by  305 Studio